A megfelelő számonkérés célja
- Annak a figyelemmel kísérése (ellenőrzése), hogy a munkatárs számonkérhetően viselkedik-e, követi-e a számonkérhetőség öt lépését, valamint a munkatárs támogatása abban, hogy eszerint dolgozzon.
- Annak figyelemmel kísérése (ellenőrzése), hogy szükség van-e közbeavatkozásra, a munkatárs aktív támogatására.
- érti a célt,
- készített tervet, ami reális,
- követi az előrehaladást,
- kezeli az elakadást - újra tervez, vagy segítséget kér.
Felelősségre vonás
Amennyiben valaki hibázik, nem megfelelő munkát végez, nem teljesíti, amit vállalt, vagy egyéb módon a teljesítménye vagy a viselkedése elégedetlenséget okoz, akkor a helyes megközelítés erről gyakran és direkt (őszinte, nyílt és konkrét) visszajelzést adni. Ez több módon is történhet:- Adjunk visszajelzést, lehetőleg direkten, de mégis a másikkal törődön. Beszéljünk a munkatárssal arról, hogy mi akadályozza őt a megfelelő teljesítmény vagy viselkedés megvalósításában. Ugyancsak fontos ilyen esetekben segítséget, támogatást adni a munkatársnak.
- Szóljunk a mentorunknak, hogy segítsen, akár abban, hogyan adjunk visszajelzést, akár abban, hogy ő kezelje a helyzetet.
- Kérjünk segítséget a másik mentorától.
A számonkérés hagyományos formái, a hibáztatás, felelősségre vonás, büntetés nem segítenek a jó viselkedések és teljesítmény kialakításában, ráadásul felelősség hárítást eredményeznek, ezért kerülendők.
Amennyiben valaki a megfelelő visszajelzések és támogatás ellenére sem képes olyan fejlődésre, amely megszüntetné az elégedetlenséget, akkor előfordulhat, hogy muszáj az együttműködést megszakítani.
|