Kik vagyunk Nagy Tamás Gábor, Agile coach Guthy Miklós, Agile coach
Telefon 20/384 0670 30/851 7156
Email tamas.gabor.nagy@gmail.com guthy.miklos@gmail.com

Sztoripont becslési játék

Az alábbi játék a csapatoknak segíthet megérteni a sztoripont becslés lényegét, vagyis, hogy a sztoripont nem idő becslés, valamint, hogy lehet jó becslésre jutni akkor is, ha nem időt becslünk és nincs semmilyen fogódzónk sem a becsléshez.

Előkészületek

Szükségletek: sztori kártyák, tábla, 8db mágnes, filc

Egy táblára, amit mindenki jól lát, felrajzolunk egy táblázatot. Az egyik dimenzió a sztori pont: 1, 2, 3, 5, 8 és egyéb értékekkel. A pont számok mellé vagy alá kerülnek majd az adott pontszámra becsült sztori kártyák.

A játék menete

A kártyák sorrendje számít: az önvezető autós kártya legyen az utolsó. Egyébként mindegy a sorrend.

  1. Önként jelentkező kap egy kártyát. Kérdezhet kettőt a product ownertől. Az ember felteszi a kártyát valamelyik rubrikába.
    1. Az első alkalom mindig kínlódás,mert az ember nem tud mihez viszonyítani és az embernek nehezére esik találomra valahova rakni a kártyát. Szabad ilyenkor segíteni azzal, hogy az ember jöjjön rá, hogy találomra kell a kártyát feltennie a táblára. Szabad dobó kockát használni, ha van kéznél vagy pénzérmét feldobni. Ez is jelzi, hogy találomra rakjuk fel a cetlit.
    1. Nem baj, ha a cetli rossz helyrekerül, később lesz mód változtatni.
  1. Önként jelentkező választhat, kér egy kártyát – ekkor kérdezhet kettőt a PO-tól és fel kell tennie a kártyát a táblára -, vagy inkább a táblán levő valamelyik kártyát rakja át máshova. Csak egy kártyát mozgathat.
  2. A második pont ismétlődik, amíg el nem fogy az összes kártya. Ha elfogytak a kártyák, a 4. pont jön.
  3. Jelentkezhet olyan, aki nem ért egyet valamelyik kártya helyével. Ekkor ő átrakhatja a kártyát. Ha a csapatban vita alakul ki, akkor szabad megbeszélni a kérdéses pontokat és egyeztetni, hogy akkor melyik kártya hol legyen.
  4. A 4. pont ismétlődik, amíg mindenki egyet nem ért a kártyák helyével.
  5. Ha nagyon nincs egyetértés, akkor legyen a nagyobb érték az alulbecslés elkerülésére.

Segítség a PO-nak

  •  A lehetőségeken belül mindig az egyszerűbb értelmezés felé kell terelni az embereket.
  • A rendszerben még nincs szöveges leírása a sofőröknek.
  • A kép törlés sztorinál feltételezhetjük, hogy kép már van a rendszerben.
  • A fizetéses sztorinál az online fizetést is meg kell oldani.

A játékhoz a kártyák letölthetők innen.

Az illusztrációk a Freepik segítségével készültek.